< Reclama ta aiciContactează-mă folosind formularul din pagina Contact

Legumele si fructele, izvor de sanatate

Sanatatea este cel mai important lucru din viata unui om, cel mai de pret dar oferit de natura. Atata timp cat exista sanatate, omul isi poate desfasura activitatile zilnice, poate obtine performante remarcabile, poate face fata tuturor solicitarilor fizice si psihice.

Legumele si fructele ar trebui sa constituie nu mai putin de 17% din necesarul caloric zilnic al organismului uman. Prin continutul lor in vitamine, minerale, glucide, celuloza, proteine si lipide, ele pot acoperi o mare parte din necesarul zilnic. Cele mai multe legume si fructe reprezinta singura sursa de vitamina P si cea mai importanta sursa de vitamine A, B si C.

Vitaminele si mineralele naturale din fructe si legume consumate in stare proaspata, sunt mai eficiente si mai bine sintetizate de organism decat cele de sinteza, sub forma de tablete, care se gasesc in farmacii. In plus, vitaminele naturale, chiar si in doze mici, au efecte maxime. Fructele si legumele nu pot fi inlocuite cu alte alimente sau produse farmaceutice in ceea ce priveste continutul in vitamine si minerale, iar consumul lor regulat poate preveni aparitia unor boli sau poate chiar inlocui, in unele cazuri, medicamentele de sinteza. Nu trebuie insa renuntat la sfatul medicului curant, care stie cel mai bine ce fel de tratament este cel mai potrivit pentru organismul suferind.

Fibrele alimentare au o mare importanta in organism. Ele sunt alcatuite din celuloza, hemiceluloza, mucilagii, gume, lignina si peptina. Fibrele absorb o mare parte a substantelor toxice, iar prin capacitatea lor de atragere a apei favorizeaza evacuarea reziduurilor alimentare, eliminand totodata si substantele toxice absorbite. O alimentatie bogata in fibre reduce considerabil mortalitatea prin ateroscleroza. Fibrele se gasesc mai ales in capsuni, mere, pere, banane, prune, rosii, varza, morcovi, mazare, cereale integrale sau seminte.

Fructoza din fructe si legume este mai bine sintetizata de organism si este metabolizata mai lent decat zaharul rafinat. Iar aceasta, se stie, nu ingrasa precum zaharul.

In concluzie, ratia alimentara zilnica a unui adult trebuie sa cuprinda minim 300 – 500 g fructe si legume proaspete.

Adăugați un comentariu